Добредојдовте
  • Users with e-mails at mail ·ru, aol ·com and gmx ·com to contact admins for registration.
  • Новорегистрираните членови повратниот одговор од форумот за активирање на сметката нека го побараат и во Junk на нивните пошти.
  • Сите регистрирани членови кои неучествуваат во дискусиите три месеци автоматски им се брише регистрацијата

 

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
КОМИТЕТОТ ЗА ДЕМОКРАТИЗАЦИЈА НА МАКЕДОНИЈА ВС СОРОС,"ХЕЛСИНШКИ", УСТАВЕН, ВЛАДАТА
Author Message
ЈорданПетровски Online
ЈорданПетровски-ЦРНИ
*****

Posts: 14,612
Joined: Mar 2010
Reputation: 36
#1


Quote:Томас Марктерт: „Досиејата ја менуваат сликата“

известува Душан Петровски


Деновиве Европската Комисија за Демократија преку Право (Венецијанска Комисија) се произнесе со Мислење во однос на Закон за определување на ограничувачка мерка за вршење на јавна должност (Лустрација) по барање поднесено од Уставен Суд на РМ.

[Image: images?q=tbn:ANd9GcSksuocP8XISYmoLBQYaTw...EZvwZKHlGQ]

Како што можеше да се предвиди, Мислењето стана предмет на различни толкувања од различните заинтересирани странки. Пред сѐ, гарнитурата која гравитира околу Сорос Фондацијата во Македонија живо се обидува да наметне толкување дека Венецијанска е на нивна страна—односно има исто толкување за лустрација после 1991 год. како нивнито. Тука ќе дадеме пример од Жарко Трајаноски, кој им објаснува на „забеганите лустратори“ дека:

„Венецијанска комисија вели дека нема смисла нашава лустрација по 1991 - од политички, идеолошки, и партиски причини - и дека е неприфатлива стигматизацијата и дискриминацијата на опонентите, како средство за политичка борба во држава во кој...а владее правото“
“Нема легитимна цел лустрирање на поранешни носители на јавна функција.“

Ова според Комитетот за Демократизација на Република Македонија е манипулација со она што е изнесено во Мислењето. Затоа, Комитетот за Демократизација на Република Македонија стапи во контакт со секретарот на Комисијата, Томас Маркерт, со цел да добиеме појаснение на Мислењето. Господинот Маркерт ни објасни дека Мислењето пред сѐ се заснова на историски преседенти од други Источноевропски држави, како и на материјалите кои ѝ биле приложени на Комисијата од страна на Уставен Суд на РМ. „Оваа Мислење е затворено,“ нѐ советуваше Маркерт кога го прашавме дали може да доставиме додатни материјали.

КДРМ: „Господине Маркерт, дали Комисијата е свесна дека во периодот кој му следи на Устав на РМ од 1991. год. Службата за Државна Безбедност отпочнала да води околу 4.000 досиеа?“

[Image: images?q=tbn:ANd9GcSe-JTFSzstt8FHP2bG1Zf...HxhqXABf_Q]

Томас Маркерт: „Ова е покриено со кажаното во Параграф 26 и 27 (види подолу) и претставува ‘посебни историски и политички услови’ во уставно општество. Комисијата дава Мислење чија што цел не е да даде пресуда, бидејќи не ѝ се познати сите детали. Оттука следи дека Уставен Суд (на Р Македонија) треба да го примени Мислењето земајќи ги в предвид сите податоци.



КРДМ: „Значи при формирањето на оваа Мислење на Комисијата не ѝ било познато дека Службата за Државна Безбедност на Македонија обработувала лица при што се служела со Правилник за Работа кој бил објавуван во Посебен Службен Весник на РМ достапен само до државните органи (меѓу кои и Уставен Суд), но не и до јавноста? Притоа, при водењето на досијеата биле користени мерки како прискушкување на телекомуникациски направи и следење без обезбедување на судски налози. Дали на Комисијата ѝ е познато дека откатко беа отворени досијеата во 2000. год. Јавното Обвинителство не превзеде никакви мерки во однос на кршењето на човековите и уставни права во однос на овие досијеа? Дали ви е познато дека кривичните дела кои биле сторени во водењето на досијеата биле затсарени уште при самото отворање на досијеата, при што оштетените немале можност да бараат законски лек?“



Томас Маркерт: „Тука би морал да кажам дека доколку Комисијата била запознаена со овие детали тогаш Мислењето би гласело поинаку, бидејќи во тој случај има смисла за лустрација, и покрај тоа што станува збор за период петнаесетина години подоцна. Сепак, сакам да сме на јасно дека ние даваме општи мислења, и се обидуваме да не носиме пресуди.“

КДРМ: „Тогаш да го заокружиме она што го велите: Со оглед на даденото дека СДБ водела досијеа за граѓани на РМ при што се служела со анти-уставни мерки, и земајќи ги в предвид Параграф 26 и 27, дали има смисла за лустрација во Македонија за пероидот кој му следи на 1991. год.?“

Томас Маркерт: „Земајќи го в предвид она што го велите, би рекол дека тоа ја менува сликата.“

На оние кои им е познат правничкиот јазик, лесно може да им стане јасно дека образложението е далекусежно. Венецијанската Комисија дава Мислење во однос на она што ѝ е приложено како дело. Но, земајќи го в предвид работењето на СДБ пост-Устав 1991. год., станува јасно дека Мислењето какво што е дава оправдание за лустрација за овој период бидејќи таквото работење на државните органи претставува „посебен историско-политички услов“—осносно демоктратскиот поредок бил превратен од страна на старите комунистички врховници и хронично биле вршени тешки дела против човековите права. Овие прекршивања, се подложни на затворски казни. Едниствениот проблем во Македонија, како што му беше објаснето ин а г. Маркерт, е во тоа што делата биле застарени уште во моментот кога доказите станале достапни.

Сепак, тука се јавува прашањето: Зошто Уставен Суд не приложил до Комисијата ништо во однос на досиејата водени после 1991. год.—осносно зошто Уставен се обидел да прикрие дел од случајот? КДРМ ќе се обиде да добие одговор на ова прашање преку Кривична Пријава до Уставен Суд.

Според образложението на Венецијанска и нејзиниот секретар, повторно излегува дека КДРМ бил во право кога ја советуваше Владата на РМ како поднесувач на Законот за лустрација дека телото на законот мора да содржи Преамбула со образложение зошто е неопходна оваа мерка за периодот после донесувањето на Устав на РМ.

Еве ги релевантите Параграфи од Мислењето на Венецијанска Комисија:

Параграф 24


Следи дека засновање на одлука за лишување на лице од позиција врз основа на однесување кое датира – најмалку 21 година, а можеби и 78 години, може – ако воопшто – да биде оправдано само врз основа на најсериозни прекршувања, во конкретно масивни и повторувани прекршувања на основните права, кои истовремено би биле основ за значителна затворска казна под кривичниот закон.


Параграф 26


Венецијанската Комисија забележува дека Европскиот Суд за Човекови Права (ЕСЧП), во една
прилика одреди дека примена на лустрациски мерки во однос на дела строени после завршувањето на тоталитарен режим биле прифатливи и не ја нарушуваат Европската Конвенција за Човекови Права (ЕКЧП). Во случајот на Жданока против Латвија централното прашање беше статутарна одредба која забранува на лица кои „активно учествувале после 13-ти јануару 1991. год.“ во Комунистичка Партија на Латвија (КПЛ) да учествуваат во парламентарни избори (1998 и 2002). Одредбата била донесена од Парламентот поради тоа што кратко време после Декларацијата за Независност од 4-ти мај, 1990. год., КПЛ била вмешана во организирање и спроведување на државни удари во јануари и август 1991. год. против новоформираниот демократски режим. Откако било согледано и особено земени во обзир историскиот и политички контекст во кој оспорената мерка била превземена, било заклучено дека било разумно од страна на легислатурата да претпостави дека водечки лица во КПЛ имале анти-демократско држење, поради што ЕСЧП пресуди дека немало прекршување на Член 3 од Протокол Бр. 1. Конкретно, ЕСЧП пресуди дека додека такви мерки не можат да бидат прифатливи во контекст, на пример, на држава која што има долго-воспоставени рамки на демократски институции, сепак може да се сметаат за прифатливи во случајот на Латвија со оглед на историскиот и политички контекст кој водел до нејзиното установување, како и со оглед на заканата кон новиот демократски поредок поставена од препородот на идеи кои, доколку им се дозволи да здобијат корени, можат да станат способни да го возвратат тоталитарниот режим.

Параграф 27


На Венецијанската Комисија не ѝ е познато дека постоеле посебни историско-политички услови (т.е. движења или активности вперени кон нарушување на демократскиот поредок или кон загрозување на заштитата на човековите права) во „поранешната Југословенска Република Македонија“ по прифаќањето на Уставот. Треба да биде забележано дека овој контекст ,,поранешната Југословенска Република Македонија“ била држава-членка на Советот на Европа од 1995. год., и како таква, била под надзор за својата демократска ефикасност и усогласеност со Европски стандади.
21-12-2012, 04:21 PM
Reply
ЈорданПетровски Online
ЈорданПетровски-ЦРНИ
*****

Posts: 14,612
Joined: Mar 2010
Reputation: 36
#2

Еве што вели главниот манипулатор за извештајот на Венецијанската комисија:


Quote:Владимир Милчин преку Даме Цхкатроски
А што да прави друго откако Венецијанската комисија ги потврди критиките од противниците на инквизиторската лустрација во изведба на Аџиевски и комп. Ова ќе остане запишано како една од најсрамните поглавја во историјата на самостојна Македонија. А инквизиторите ќе си ја добијат заслужената казна поради организираниот лов на луѓе.


Дали ке се осмели Милчин сега после нашиот текст да го повтори неговото мислење?
21-12-2012, 05:41 PM
Reply
ЈорданПетровски Online
ЈорданПетровски-ЦРНИ
*****

Posts: 14,612
Joined: Mar 2010
Reputation: 36
#3


Гласилата блиски односно финасирани од Милчин несмеат да ја пренесат веста за лагата на нивниот Газда. Текстот е испратем до: Геровски од + ИНФО а воедно и ФОКУС, АО1, Либертас, SKY , Фактор ...
22-12-2012, 01:39 PM
Reply
ЈорданПетровски Online
ЈорданПетровски-ЦРНИ
*****

Posts: 14,612
Joined: Mar 2010
Reputation: 36
#4

Гласилата финансирани од Мичин со лага во одбрана на Милчин и Уставниот Суд и се разбира комуњарското едноумие во Макледонија


Quote:Аџиев за Слободна Европа: Против лустрацијата се само засегнатите


Против лустрацијата се групираат одредени луѓе луѓе кои знаат дека со отворањето на процесот на лустрација ќе се чепне во нивните интереси, вели првиот лустратор Томе Аџиев во неделното интервју на Радио Слободна Европа.

Аџиев смета дека и покрај тоа што се повлекле двајца членови на Комисијата, таа сѐ уште може да работи, и дека главниот сигнал тие да заминат дошол од Бранко Црвенковски.

Претседателот на Комисијата открива дека се завршени околу 40 предмети на лица кои се блиски до опозицијата и таа бројка била мала во споредба со лицата кои се блиски до сегашната власт од каде биле 90 отсто од предметите.
Претседателот на Комисијата смета дека само медиумите кои се „финансирани од Сорос“ критички го следат процесот на лустрација.
- Не гледаат сите медиуми, да не се разбереме погрешно. Гледаат одредени медиуми кои се блиски до овие структури. Ние го лустриравме претседателот на групацијата Сорос. Знаете ли колку медиуми се финансирани од Сорос, колку се корумпирани од таа групација. Еве сега во моментот ми дојде книга од Сорос, мене ме дават, ме провоцираат цело време, ме канат на нивните средби за да ме пердашат, тоа сакаат. До тој степен е безобразлукот - вели Аџиев во интервјуто за Радио Слободна Европа.
Во врска со кривичната пријава што СДСМ ја поднесе против него, Аџиев вели дека претседателот не одлучува сам, туку сè што се носи во Комисијата го носи комисијата.
- Цело време кажуваат се крши законот, а немаат ни една работа конкретно кажано што се крши. Јас и тука сега повикувам, нека дојдат со сите медиуми, нека посочат некое делче и нека кажат ова е скршено, јас ќе ги издадам сите документи да видиме кој го крши законот. Напротив, тие цело време постапуваат спротивно за законот, спротивно на комисијата и спротивно на државните интереси. Штитат соработници, наредбодавци - вели Аџиев.


Quote:Branko Geroski

Денес, г-н Аџиев, те „пердашиме“ ние, новинарите. Здравје боже, утре ќе те „пердашат“ други. Тоа не ти гине.

2 hours ago Like Remenski and 16 others like this




Quote:Jordan Petrovski

Мислам дека некои други, односно оние кои зе задрскиваа и се задскриваат зад позицијата на власт и имињата на експерти и борци за човекови права ке БИДАТ пердашени НАДВОР а дома "пердашењето" ке биде на еден "НИНБЕРШКИ ПРОЦЕС" на кој Македонија ке се збогува со скоро седумдесетгодишното тоталитарно комунистичко владеење.

пс. Героски прочитај го параграфот 26 од заклучокот на Венецијанската Комисија го имаш на линкот кој ти го пратив во пораката со текстот кој несмееш да го објавиш, текст кој ја демаскира лагата на Милчин, "Хелсинки" и Уставниот Суд.
about an hour ago · Like




23-12-2012, 02:31 PM
Reply
ЈорданПетровски Online
ЈорданПетровски-ЦРНИ
*****

Posts: 14,612
Joined: Mar 2010
Reputation: 36
#5

Quote:Венециската Комисија: Милчин и Исмаил не смее да се лустрираат. Аџиев може да добие казна и до 20 години затвор



Венециската Комисија како тело на Европската унија чии мислења се извршни го кажа своето мислење за процесот на лустрација во Македонија.

Како што пренесовме, генералниот став на комисијата е дека Законот за лустрација по неколку основи ги прекршува човековите права и претставува средство за политичка одмазда и гонење неистомисленици.

Порталот a1on.mk пренесе дека со препораките на Венециската комисија би можело да се лустрираат само 4 лица кои се на листата на Комисијата за верификација на факти, додека пак за две професионални лица кои работеле во службите, експертите не можат сега да се произнесат затоа што не ги поседуваат документите кои и се достапни на Комисијата

Лица како Владимир Милчин,Ѓунер Исмаил во никој случај не можеле да се лустрираат, а Аџиев со лустрацијата на Николче Бабовски и Зоран Р. Јовановски може да одговара за дела за кои законот предвидува казна и до 20 години затвор, бидејќи обелодени строго доверливи документи, пренесе a1on.mk

Експерти за порталот биле едногласни во ставот дека претседателот на Комисијата за верификација на фактите постапил спротивно на законот. Истото се однесува на Историскиот архив.

Аџиев на на веб-страната на Комисијата, објави, документи со назнака „строго доверливо“, кои се однесуваат за временски период по 2006 година, кој не е опфатен со Законот за лустрација.

Експертите искажаа сериозни забелешки и на законското решение но и на работата на Комисијата за лустрација.

По анализата изготвена по барање на Уставниот суд, досега нити една инстанца во државата, ниту партијата на власт не се изјасни досега за ова.



Quote:Jordan Petrovski

По анализата која ја дала Венецијанската комисија а која која правела врз база на НЕПОТПОЛНИ ПОДАТОЦИ, Венецијанската Комисија се изјасни и даде многу прецизно мислење. Тоа што вие несмеете да го објавите новото толкување на Венецијанската Комисија незначи дека тоа мислење на Венецијанската Комисија ке остане тајна за Македонските граѓани. Еве да го пренесам:

-Томас Маркерт: „Ова е покриено со кажаното во Параграф 26 и 27 (види подолу) и претставува ‘посебни историски и политички услови’ во уставно општество. Комисијата дава Мислење чија што цел не е да даде пресуда, бидејќи не ѝ се познати сите детали. Оттука следи дека Уставен Суд (на Р Македонија) треба да го примени Мислењето земајќи ги в предвид сите податоци.

-Томас Маркерт: „Тука би морал да кажам дека доколку Комисијата била запознаена со овие детали тогаш Мислењето би гласело поинаку, бидејќи во тој случај има смисла за лустрација, и покрај тоа што станува збор за период петнаесетина години подоцна. Сепак, сакам да сме на јасно дека ние даваме општи мислења, и се обидуваме да не носиме пресуди.“

Еве ви го линкот до целиот текст повторни:

http://www.forum.kotle.ca/showthread.php?tid=2205
27 minutes ago · Like
23-12-2012, 02:32 PM
Reply
ЈорданПетровски Online
ЈорданПетровски-ЦРНИ
*****

Posts: 14,612
Joined: Mar 2010
Reputation: 36
#6

23-12-2012, 03:05 PM
Reply
ЈорданПетровски Online
ЈорданПетровски-ЦРНИ
*****

Posts: 14,612
Joined: Mar 2010
Reputation: 36
#7

Ohrid SKY ја пренесе ама веке текстот не е достапен. Зошто одговорот го знае уредникот???



[Image: ohr-sky1_zps96e56130.jpg]


[Image: ohr-sky2_zps380bf537.jpg]
23-12-2012, 03:08 PM
Reply
ЈорданПетровски Online
ЈорданПетровски-ЦРНИ
*****

Posts: 14,612
Joined: Mar 2010
Reputation: 36
#8

Quote:Bенецијанската комисија не знаела дека во Македонија службите се злоупотребувале и по 1991

Вашингтон, 23 декември 2012 (МИА) - Венецијанската комисија, која на барање на македонскиот Уставен суд објави свое мислење за Законот за лустрација, не била информирана дека во Македонија човековите права се кршеле и по 1991 година.

Според Јордан Петровски, од Комитетот за демократизација на Република Македонија, Венецијанската комисија не ги имала на располагање потребните податоци за да може реално да ја процени ситуацијата во Македонија, за да ја утврди оправданоста на Законот за лустрација и неговото важење и по 1991 година. Петровски вели дека во разговор со секретарот на Комисијата, Томас Маркерт, тој јасно најавил дека заклучокот на Комисијата може да се смени согласно нови и дополнително достапни податоци, јави дописникот на МИА од Вашингтон.

- Затоа Комитетот за демократизација на Република Македонија стапи во контакт со секретарот на Венецијанската Комисија Томас Маркерт, со цел да добиеме појаснување на нивното мислење. Маркерт ни објасни дека мислењето се заснова на историски преседани од други источноевропски држави, како и на материјалите кои биле приложени од страна на Уставниот суд на Република Македонија, вели Петровски.

Петровски додава дека Венецијанската комисија ќе ја информира за илјадниците политички мотивирани досиеа отворени и по независноста на Македонија, а на располагање ќе и го стави и своето полициско досие, отворено по 1991 година, кое укажува дека бил следен од политички причини, како поддржувач на ВМРО-ДПМНЕ, за што има добиено и политички азил во Канада.

- Доколку Комисијата била запознаена со овие детали, тогаш мислењето би гласело поинаку, бидејќи во тој случај има смисла за лустрација, и покрај тоа што станува збор за период од петнаесетина години подоцна. Сепак, сакам да сме на јасно дека ние даваме општи мислења, и се обидуваме да не носиме пресуди. Земајќи го предвид тоа што го велите, би рекол дека тоа ја менува сликата, изјавил Маркерт во разговор со Петровски.

Во мислењето на Венецијанската комисија се критикува спроведувањето на лустрацијата по 1991 година, како и категориите на граѓани на кои таа треба да се однесува. Во мислењето е истакнато дека, по усвојувањето на демократскиот Устав на независна Република Македонија, Комисијата не е запозната со историско-политички причини или активности насочени кон нарушување на демократскиот поредок. Во мислењето за Македонија се посочува дека е членка на Советот на Европа од 1995 година и нејзиното почитување на европските демократски стандарди било предмет на разгледување.

Сепак, во мислењето, на повеќе места се истакнува и дека е потребно подобро познавање на македонските прилики, за да може да се донесе заклучок за оправданоста на македонскиот закон за лустрација.

Јордан Петровски најавува кривична пријава против претседателот на Уставниот суд Бранко Наумовски, поради начинот на кој ја информирал Венецијанската комисија за македонската лустрација. цч/17:26
23-12-2012, 06:43 PM
Reply
ЈорданПетровски Online
ЈорданПетровски-ЦРНИ
*****

Posts: 14,612
Joined: Mar 2010
Reputation: 36
#9

Quote:Венецијанската комисија не знаела дека во Македонија службите се злоупотребувале и по 1991

[Image: lustracija1.jpg]

Венецијанската комисија, која на барање на македонскиот Уставен суд објави свое мислење за Законот за лустрација, не била информирана дека во Македонија човековите права се кршеле и по 1991 година.

Според Јордан Петровски, од Комитетот за демократизација на Република Македонија, Венецијанската комисија не ги имала на располагање потребните податоци за да може реално да ја процени ситуацијата во Македонија, за да ја утврди оправданоста на Законот за лустрација и неговото важење и по 1991 година. Петровски вели дека во разговор со секретарот на Комисијата, Томас Маркерт, тој јасно најавил дека заклучокот на Комисијата може да се смени согласно нови и дополнително достапни податоци, јави дописникот на МИА од Вашингтон.

- Затоа Комитетот за демократизација на Република Македонија стапи во контакт со секретарот на Венецијанската Комисија Томас Маркерт, со цел да добиеме појаснување на нивното мислење. Маркерт ни објасни дека мислењето се заснова на историски преседани од други источноевропски држави, како и на материјалите кои биле приложени од страна на Уставниот суд на Република Македонија, вели Петровски.

Петровски додава дека Венецијанската комисија ќе ја информира за илјадниците политички мотивирани досиеа отворени и по независноста на Македонија, а на располагање ќе и го стави и своето полициско досие, отворено по 1991 година, кое укажува дека бил следен од политички причини, како поддржувач на ВМРО-ДПМНЕ, за што има добиено и политички азил во Канада.

- Доколку Комисијата била запознаена со овие детали, тогаш мислењето би гласело поинаку, бидејќи во тој случај има смисла за лустрација, и покрај тоа што станува збор за период од петнаесетина години подоцна. Сепак, сакам да сме на јасно дека ние даваме општи мислења, и се обидуваме да не носиме пресуди. Земајќи го предвид тоа што го велите, би рекол дека тоа ја менува сликата, изјавил Маркерт во разговор со Петровски.

Во мислењето на Венецијанската комисија се критикува спроведувањето на лустрацијата по 1991 година, како и категориите на граѓани на кои таа треба да се однесува. Во мислењето е истакнато дека, по усвојувањето на демократскиот Устав на независна Република Македонија, Комисијата не е запозната со историско-политички причини или активности насочени кон нарушување на демократскиот поредок. Во мислењето за Македонија се посочува дека е членка на Советот на Европа од 1995 година и нејзиното почитување на европските демократски стандарди било предмет на разгледување.

Сепак, во мислењето, на повеќе места се истакнува и дека е потребно подобро познавање на македонските прилики, за да може да се донесе заклучок за оправданоста на македонскиот закон за лустрација.

Јордан Петровски најавува кривична пријава против претседателот на Уставниот суд Бранко Наумовски, поради начинот на кој ја информирал Венецијанската комисија за македонската лустрација.

23-12-2012, 06:45 PM
Reply
ЈорданПетровски Online
ЈорданПетровски-ЦРНИ
*****

Posts: 14,612
Joined: Mar 2010
Reputation: 36
#10

Quote:Венецијанската комисија не знаела дека во Македонија службите се злоупотребувале и по 1991

[Image: sto-znaci-venecijanska-komisija-slika-615320.jpg]

23. декември 2012
Венецијанската комисија, која на барање на македонскиот Уставен суд објави свое мислење за Законот за лустрација, не била информирана дека во Македонија човековите права се кршеле и по 1991 година.

Според Јордан Петровски, од Комитетот за демократизација на Република Македонија, Венецијанската комисија не ги имала на располагање потребните податоци за да може реално да ја процени ситуацијата во Македонија, за да ја утврди оправданоста на Законот за лустрација и неговото важење и по 1991 година. Петровски вели дека во разговор со секретарот на Комисијата, Томас Маркерт, тој јасно најавил дека заклучокот на Комисијата може да се смени согласно нови и дополнително достапни податоци.

- Затоа Комитетот за демократизација на Република Македонија стапи во контакт со секретарот на Венецијанската Комисија Томас Маркерт, со цел да добиеме појаснување на нивното мислење. Маркерт ни објасни дека мислењето се заснова на историски преседани од други источноевропски држави, како и на материјалите кои биле приложени од страна на Уставниот суд на Република Македонија, вели Петровски.

Петровски додава дека Венецијанската комисија ќе ја информира за илјадниците политички мотивирани досиеа отворени и по независноста на Македонија, а на располагање ќе и го стави и своето полициско досие, отворено по 1991 година, кое укажува дека бил следен од политички причини, како поддржувач на ВМРО-ДПМНЕ, за што има добиено и политички азил во Канада.

- Доколку Комисијата била запознаена со овие детали, тогаш мислењето би гласело поинаку, бидејќи во тој случај има смисла за лустрација, и покрај тоа што станува збор за период од петнаесетина години подоцна. Сепак, сакам да сме на јасно дека ние даваме општи мислења, и се обидуваме да не носиме пресуди. Земајќи го предвид тоа што го велите, би рекол дека тоа ја менува сликата, изјавил Маркерт во разговор со Петровски.

Во мислењето на Венецијанската комисија се критикува спроведувањето на лустрацијата по 1991 година, како и категориите на граѓани на кои таа треба да се однесува. Во мислењето е истакнато дека, по усвојувањето на демократскиот Устав на независна Република Македонија, Комисијата не е запозната со историско-политички причини или активности насочени кон нарушување на демократскиот поредок. Во мислењето за Македонија се посочува дека е членка на Советот на Европа од 1995 година и нејзиното почитување на европските демократски стандарди било предмет на разгледување.

Сепак, во мислењето, на повеќе места се истакнува и дека е потребно подобро познавање на македонските прилики, за да може да се донесе заклучок за оправданоста на македонскиот закон за лустрација.

Јордан Петровски најавува кривична пријава против претседателот на Уставниот суд Бранко Наумовски, поради начинот на кој ја информирал Венецијанската комисија за македонската лустрација.
23-12-2012, 09:45 PM
Reply
ЈорданПетровски Online
ЈорданПетровски-ЦРНИ
*****

Posts: 14,612
Joined: Mar 2010
Reputation: 36
#11

Quote:Петровски ќе поднесе кривична пријава против претседателот на Уставниот суд


[Image: venecijanska_komisija.jpg]

Јордан Петровски од Комитетот за демократизација на Република Македонија најавил кривична пријава против претседателот на Уставниот суд Бранко Наумовски, поради начинот на кој ја информирал Венецијанската комисија за македонската лустрација, која како што објави МИА, не била информирана дека во Македонија човековите права се кршеле и по 1991 година.

Петровски за агенцијата рекол дека стапил во контакт со секретарот на Венецијанската комисија Томас Маркерт за да добие појаснување на нивното мислење. Според него, Венецијанската комисија не ги имала на располагање потребните податоци за да може реално да ја процени ситуацијата во Македонија, за да ја утврди оправданоста на Законот за лустрација и неговото важење и по 1991 година. Петровски вели дека Маркерт јасно најавил дека заклучокот на Комисијата може да се смени согласно нови и дополнително достапни податоци.
Петровски најавува дека ќе ја информира Венецијанската комисија за илјадниците политички мотивирани досиеја отворени и по независноста на Македонија, а на располагање ќе ѝ го стави и своето полициско досие, отворено по 1991 година, кое укажува дека бил следен од политички причини, како поддржувач на ВМРО-ДПМНЕ, за што има добил политички азил во Канада.

„Доколку Комисијата била запознаена со овие детали, тогаш мислењето би гласело поинаку, бидејќи во тој случај има смисла за лустрација, и покрај тоа што станува збор за период од петнаесетина години подоцна. Сепак, сакам да сме на јасно дека ние даваме општи мислења, и се обидуваме да не носиме пресуди. Земајќи го предвид тоа што го велите, би рекол дека тоа ја менува сликата“, изјавил Маркерт во разговор со Петровски, пренесе МИА.

Во мислењето на Венецијанската комисија се критикува спроведувањето на лустрацијата по 1991 година, како и категориите на граѓани на кои таа треба да се однесува.
23-12-2012, 09:50 PM
Reply
ЈорданПетровски Online
ЈорданПетровски-ЦРНИ
*****

Posts: 14,612
Joined: Mar 2010
Reputation: 36
#12



Quote:Dame Chkatroski

ВМРО-ДПМНЕ молчи по препораките на Венецијанската Комисија | A1ON

Thursday at 04:57 ·

Венецијанската Комисија како тело на Европската унија чии мислења се извршни по објаву
4Like · · Unfollow post · Share 7 people like this.


Quote:Miroslav Sestic

подготвуваат контра удар ..... сега ќе испаднат со некоја анкета за рејтинг по тоа прашање од “ националниот институт “ кој ли беше веќе не се сеќавам .....
Thursday at 04:59 · Like · 2


Quote:Dame Chkatroski

nacionalen prostitut
Thursday at 04:59 · Like · 2


Quote:Miroslav Sestic

има ги попојќе такви
Thursday at 05:01 · Like · 1


Quote:Jordan Petrovski

Предвреме радост не ке е на арно Даме. Од заклучоците на Венецијанската Комисија ке плачат и Соросоидите заедно со лажниот Хелсиншки комитет и Владата на Гтруевски, која донесе закон кој требаше да ги заштити злосторниците.

Ке читате утре или задутре што вели господинот Thomas MARKERT
Thursday at 17:39 · Like


Quote:Dame Chkatroski

Jordan Petrovski zavrsena e rabotata.Sega ostanuva II faza,site od tajnite sluzbi posle 1991 godina da popijaat krivicni zaradi losoto rabotenje
Friday at 04:33 · Like


23-12-2012, 10:50 PM
Reply
ЈорданПетровски Online
ЈорданПетровски-ЦРНИ
*****

Posts: 14,612
Joined: Mar 2010
Reputation: 36
#13

Quote:Jordan Petrovski

Ако не се примени член 7 од Резолуцијата на Советот на Европа неможе да "попијат" кривични пријави. Неможат бидејки не ПОСТОИ ЗАКОНСКА МОЖНОСТ, ДЕЛАТА СЕ ЗАСТАРЕНИ.
Попрерчувањето на примена на член 7 го прават Фондацијата Отворено Општество, "Хелсиншки Комитет" и Владата на Груевски.

Фондацијата Отворено Општество, "Хелсиншки Комитет" тоа го прават со представките до Уставниот суд во кои велат дека:

-"Лустрацијата може да го покрие само комунистичкиот период 1945-1991 и не периодот откако државата стекна независност и стана демократско општество."

Владата попречувањето го прави со неносење на закон кој е во склад со Резолуцијата 1096.

Судбината на кривичните пријави поденесени од мене, Блажо Стојановски и сега покојниот Атанас Левтеров само го потврдуват онаа што го пишувам. Трите пријави се одбиени поради застареност.

пс. денедска ке го објавиме толкувањето на господин Thomas MARKERT па ке стане јасно се.
Friday at 08:53 · Like





Quote:Dame Chkatroski

Jordan Petrovski ...Icon_razz)))) super top
Friday at 12:30 · Like


Quote:Ставре Темелковски

a sto da prai DPMNE na temata?
Friday at 15:13 · Like


Quote:Jordan Petrovski

На ДПМНЕ не му успеа да одглуми патриотска партија и да спроведе лажна лустрација. Лустрација во која Комисија односно пара суд ке носи одлуки дали некој е виновен или не и онаа што е најморонското комисијата сама ке избира кого ке го "лустрира".

Можеби Грујо нема да сака да донесе закон по препораките на Венецијанска комисија односно закон кој ке биде во согласност со Резолуцијата 1096 затоа овие документи ке бидат употребени кога и тој ке биде лустриран заедно со бандата на лажни борци за човекови права од ФООМ и "ХЕЛСИНШКИ"
Friday at 16:49 · Like



Quote:Dame Chkatroski

Господине Маркерт, дали Комисијата е свесна дека во периодот кој му следи на Устав на РМ од 1991. год. Службата за Државна Безбедност отпочнала да води околу 4.000 досиеа?“
Friday at 17:47 · Like · 1



Quote:Dame Chkatroski

OK JORDANE MARKET SO VAKVO PRASANJE VAKA ODGOVORIL E SEGA KAJ IMA TOA 4000 .EVE NIKOJ NEMA DOSTAP DA PROVERI ZA TOA ..JAS NE
Friday at 17:48 · Like · 1

(This post was last modified: 23-12-2012, 10:55 PM by ЈорданПетровски.)
23-12-2012, 10:54 PM
Reply
ЈорданПетровски Online
ЈорданПетровски-ЦРНИ
*****

Posts: 14,612
Joined: Mar 2010
Reputation: 36
#14

Quote:Ставре Темелковски

Toa e Krivicna postapka Dame ne e veke Lustracija,prav si,sve posle Ustavot 1991 god e KRIVICNO DELO i za Sluzbenite lica i za Kodosite
Yesterday at 00:55 · Like


Quote:Jordan Petrovski

Даме Комитетот за Демократизација на Македонија нема зошто да манипулира со бројките.
Тоа што ти не ги знаеш бројките не е проблем , ти не си поднел иницијатива за укинување на законон во која тврдиш дека немало политички прогон. Ти не си поднел барање до Венецијанската Комисија во кое бараш толкување ама го сокриваш, дали од незнаење или со намера, фактот дека имало водење на досиеа. Ајде да му простиме на Милчин и "Хелсиншки" можеби тие како загрозени страни од можната лустрација сакале да се спасат па во представката до Уставен Суд свесно го криеле податокот дека имало прогон на ИДЕЛОШКИ и ПОЛИТИЧКИ НЕИСТОМИСЛЕНИЦИ и по 1991 година ама Уставниот Суд тоа несмеел да го стори.

На видеово ке слушнеш податок кој е изнесен на последнава трибина организирана од ФООМ. Обрни внимание на делот од 3'24" па до 4'10"





Yesterday at 07:04 · Like · Remove Preview



Quote:Jordan Petrovski

Господине Ставре, прочитајте погоре каде објаснувам дека КРИВИЧНИОТ ПРОГОН Е НЕВОЗМОЖЕН со постоечката законска регулатива. Затоа мора да се примени член 7 од Резолуцијата на Советот на Европа а за да се примени тој член мора да стои јасно дека прогонот на ИдеолоШки и Политички противници продолжил и по 1991 година.
Yesterday at 07:08 · Like
23-12-2012, 10:58 PM
Reply
ЈорданПетровски Online
ЈорданПетровски-ЦРНИ
*****

Posts: 14,612
Joined: Mar 2010
Reputation: 36
#15

Quote:Dame Chkatroski

Jordane nemoj so Bachev ,a kako vtoro KRIVICNO GONENJE DA
Yesterday at 07:59 · Like · 1


Quote:Jordan Petrovski

Даме го потенцирав Бачев бидејки во салата кога Бачев ја изнесе бројката беа присутни и Милчин и Уранија зошто не реагираа ако податокот од Бачев не е точен.
Yesterday at 08:08 · Like


Quote:Dame Chkatroski

17 noemvri 1991 POSLE TOA KRIVICNI NA FUNKCIONERITE NA SLUZBITE.DRUG LEK NEMA
Yesterday at 08:08 · Like · 1


Quote:Dame Chkatroski

Bachev nema ni aber ni al toa e djandarsko bistro selance
Yesterday at 08:09 · Like · 2


Quote:Jordan Petrovski

Даме не зборуваме за потеклото на Бачев. Поставив логично прашање ама на прашањето не ми одговараш еве ке го повторам прашањето. зошто милчин и Уранија не го дематираа Бачев за бројката.
Yesterday at 08:11 · Like


Quote:Dame Chkatroski nema be 4000 dosja toa se gluposti
Yesterday at 08:12 · Like


Quote:Jordan Petrovski

Даме невозможен е КРИВИЧЕН ПРОГОН за период после 1991 година, со постоечкава законска регулатива. Да ти појаснам зошто.

Максимална казна за "злоупотреба на службена должност" за дела од областа на прекршување на човековите права загарантирани со Уставот е 10 години. Временската се пресметубва од последната службена белешка. Бидејки досиеата се отворени 2000 година а нивното водење "престанало" 1998 година, СИТЕ ДЕЛА ЗАСТАРЕЛЕ 2008 година.
Yesterday at 08:17 · Like


Quote:Jordan Petrovski

Даме, не се глупости има повеке од 4000 досиеа.
Yesterday at 08:18 · Like


Quote:Dame Chkatroski

te molam za relevanten dokaz
Yesterday at 08:18 · Like

23-12-2012, 11:01 PM
Reply
ЈорданПетровски Online
ЈорданПетровски-ЦРНИ
*****

Posts: 14,612
Joined: Mar 2010
Reputation: 36
#16

Quote:Jordan Petrovski

Ај да те прашам Даме по тебе, колку досиеа има после 1991 година.
Yesterday at 08:19 · Like


Quote:Dame Chkatroski

неможам да знам тоа само одвнатре знаат и тоа е
Yesterday at 08:28 · Like


Quote:Jordan Petrovski

Па ако незнаеш како тогаш спориш.
Yesterday at 08:28 · Like


Quote:Dame Chkatroski

а ,како ти знаеш и со што можеш тоа да го поткрепиш
Yesterday at 08:29 · Like


Quote:Jordan Petrovski

Ти дадов еден податок, Бачев, податок кој не е дематиран. Има уште , изјавата на Директорот на Архивот на Македонија Др. Зоран Тодоровски
Yesterday at 08:32 · Like


Quote:Jordan Petrovski

Не ми објасни Даме, како ке се премости застареноста за да се овозможи кривичен прогон за делата после 17.11.1991 година
Yesterday at 08:35 · Edited · Like


Quote:Dame Chkatroski

со нов закон дека не застаруваат
Yesterday at 08:34 · Like


Quote:Jordan Petrovski

Врз основа на што ке се носи тој нов закон, НЕЛИ НЕМАЛО ПРОГОН ПОСЛЕ 1991 ГОДИНА.
Yesterday at 08:36 · Like


Quote:Dame Chkatroski

ако имало и доколку имало да важи
Yesterday at 08:42 · Like


Quote:Dame Chkatroski

другото комисија
Yesterday at 08:42 · Like
23-12-2012, 11:07 PM
Reply
ЈорданПетровски Online
ЈорданПетровски-ЦРНИ
*****

Posts: 14,612
Joined: Mar 2010
Reputation: 36
#17

Quote:Jordan Petrovski

Не важи Даме. Мора да има законска основа. Со овоаа лага која ја подметнува Милчин и Уранија а во која Уставниот Суд се обиде да ја вовлече и Вернецијанската комисија јасна е намерата и желбата на оние кои по се се плашат од лустрацијата да нема ЗАКОНСКА ОСНОВА за кривичен прогон. Комитетот тоа јасно го има напишано;

-"За да "Хелсиншки Комитет" го отргне од себе сомнежот дека сака да ги заштити злосторниците треба да се придружи на барањето на Комитето за Демократизација на Македонија во барањето на примена на членот 7 од Резолуцијата 1096 на Советот на Европа а со тоа и овозможување на жртвите да можат да ги тужат потенцијалните виновници а и на обвинетите да им се даде можност да ја докажат својата невиност."
Yesterday at 08:49 · Like


Quote:Dame Chkatroski

хммм ќе го видиме тоа скоро.Нека се произнесат по Извештајот и гледај да не небиде ништо
Yesterday at 08:50 · Like


Quote:Jordan Petrovski

Уставниот Суд со поранешната одлука, одлуката по приговорот на Милчин и со сегашниот обид да сокрие податоци кога барал мислење од Венецијанската Комисија се произнел.
Дали ке се "отрезнат" Уставните судии е прашање. Па по "отрезнувањето" ке поднесат оставки во тек на неделава која е пред нас или ке продолжат по патот на зачувување на тоталитарниот режим е нивни избор.
Yesterday at 09:03 · Like

Quote:Dame Chkatroski

А,тебе демек Соросоидиве не те подржуваат ? Посебно Плусинфо.Некако негледам дека е така по факти ,а ова фактиве за 4000 досјеа сеуште се на жими мајка.Ај ќе почекам и упорно ќе прашам во јавност дали има вакви 4000 досјеа
3 hours ago · Like


Quote:Miroslav Sestic

Даме бре ? .... државава влегува во тотална диктатура а ти тука губиш време со некое безначајно “ политичко дијаспорче “ .... засрами се на што го трошиш интелектот .......
3 hours ago · Edited · Like


Quote:Baze Stanojkov

Miroslav Sestic ne politicko dijasporce tuku e proteran od Makedonija ovoj moron Jordan Petrovski.
2 hours ago · Like


Quote:Miroslav Sestic

од кого протеран ? .......
2 hours ago · Like


Quote:Baze Stanojkov

Od drzavata zatoa sto kolku ovoj i ima loso napraeno na Makedonija tolku Grcija i nema kodos bugarski.
2 hours ago · Like · 1


Quote:Miroslav Sestic

значи , обична ГНИДА на која не вреди да се троши тастатура ............
2 hours ago · Like


Quote:Baze Stanojkov

Gnida nevidena pa nitu sram nitu nisto se javuva ovde ama takvise kodosive da se anuci sto se slucuva ovde pa da kodosi edenas kodos zasekogas kodos.
2 hours ago · Like · 1


Quote:Miroslav Sestic

тури му пепел ....... не вреди да се зборува ни СО ни ЗА него и нему слични .........
2 hours ago · Like


Quote:Jordan Petrovski

Даме јас небарам никој да ме подржува, бидејки на вистината не и треба подршка, вистината секогаш победува.
Мичин во име на Фондацијата Сорос заедно со Стамен Филипов 2009 гоодина ја оспорија лустрацијата за период после 1991 година. Јас и тогаш реагирав но сите беа глуви. Упатив и писмо до Џорџ Сорос но таму директорка за Балкан беше Бека Вучо, соучесник на Милчин во демострациите од 68, демонстрации во кои Милчин и неговите соистомисленици бараа Црвени универзитети а не демократија, бараа уште пототалитарна држава, бараа уште поцрвста рака на Тито.

Ти Даме треба да ја провериш бројката на досиеа кои се водени и сеуште се водат ама си требал тоа да го сториш и порано си требал да провериш дали се воделе досиеа за период по 1991 година па да му укажеш нас твојот пријател Милчин дека греши кога ја поднесувал иницијативата за неводење на лустрација за период после 1991 година си требел да го советуваш да се заложи за носење на закон за лустрација по препораките на Советот на Европа содржани во Резолуцијата 1096.
9 minutes ago · Like



Quote:Baze Stanojkov

Jordan Petrovski LAZES KURVO kazi si ja vistinata zosto si proteran od Makedonija.
2 minutes ago · Like
23-12-2012, 11:12 PM
Reply
ЈорданПетровски Online
ЈорданПетровски-ЦРНИ
*****

Posts: 14,612
Joined: Mar 2010
Reputation: 36
#18

Quote:ПОЛИТИЧKИОТ АЗИЛАНТ ФРЛА НОВО СВЕТЛО ЗА ПРОЦЕСОТ НА ЛУСТРАЦИЈА

Венециската комисија не знаела за политичкиот прогон по 1991

[Image: AA80E7D83068C74BA92DE76A1931D2A1.jpg]

Комисијата ќе ја информирам за илјадниците политички мотивирани досиеја отворени и по независноста на Македонија, а на располагање ќе го ставам и моето полициско досие, вели Јордан Петровски

Венециската комисија, која на барање на македонскиот Уставен суд објави свое мислење за Законот за лустрацијата, не била информирана дека во Македонија човековите права се кршеле и по 1991 година.

Според Јордан Петровски од Kомитетот за демократизација на Република Македонија, Венециската комисија не ги имала на располагање потребните податоци за да може реално да ја процени ситуацијата во Македонија и да ја утврди оправданоста на Законот за лустрацијата и неговото важење и по 1991 година. Петровски вели дека во разговор со секретарот на Kомисијата, Томас Маркерт, тој јасно најавил дека заклучокот на Kомисијата може да се смени согласно со нови и дополнително достапни податоци.

- Затоа Kомитетот за демократизација на Република Македонија стапи во контакт со секретарот на Венециската комисија Томас Маркерт за да добиеме појаснување на нивното мислење. Маркерт ни објасни дека мислењето се заснова на историски преседани од други источноевропски држави, како и на материјалите кои биле приложени од страна на Уставниот суд на Република Македонија, вели Петровски. Петровски додава дека Венециската комисија ќе ја информира за илјадниците политички мотивирани досиеја отворени и по независноста на Македонија, а на располагање ќе ~ го стави и своето полициско досие, отворено по 1991 година, кое укажува дека бил следен од политички причини, како поддржувач на ВМРО-ДПМНЕ, а за што има добиено и политички азил во Kанада.

- Тука би морал да кажам дека ако Kомисијата била запознаена со овие детали, тогаш мислењето би гласело поинаку, бидејќи во тој случај има смисла за лустрација, и покрај тоа што станува збор за период од петнаесетина години подоцна. Сепак, сакам да сме на јасно дека ние даваме општи мислења и се обидуваме да не носиме пресуди. Земајќи го предвид тоа што го велите, би рекол дека тоа ја менува сликата, изјавил Маркерт во разговор со Петровски.

Аџиев: Против се само засегнатите

Против лустрацијата се само оние што се засегнати, оценува претседателот на Kомисијата за верификација на фактите Томе Аџиев.

- Против се групираат одредени луѓе кои знаат дека со отворањето на процесот на лустрација ќе се чепне во нивните интереси - вели Аџиев во неделното интервју на Радио Слободна Европа.

Kривичната пријава од опозицијата за злоупотреба на службената должност тој ја смета за неоснована и вели дека работел според законот.

Мислењето на Венециската комисија, која критикуваше дека лустрацијата се злоупотребува за политички отстрел, Аџиев не го видел, но вели и дека не го засега, бидејќи не се однесувало на комисијата со која раководи, туку било упатено до Уставниот суд.
(Ц.Ч.)
24-12-2012, 12:26 AM
Reply
ЈорданПетровски Online
ЈорданПетровски-ЦРНИ
*****

Posts: 14,612
Joined: Mar 2010
Reputation: 36
#19

Да нема простор за манипулација. Законот во ваква форма МОРА да биде укинат. Нашите спорења со Уставе Суд не се за законот туку за тоа што Уставниот суд сака да ја укине можноста за лустрација после 1991 година.
Онаа што сме го пишувале и што сме го предлагале е во склад со Резолуцијата 1096 а гледаме сега дека е во склад и со препораките на Венецијанската Комисија.



Quote:Уставен суд е само еден од злочинците во случајов. Оној што се гледа. Во случајов постои поголем виновник, кој се обидува да се сокрие зад извиците „фатете го крадецот.“ Тоа се секако членовите на Собрание на Република Македонија и Влада на Република Македонија. Пратениците се виновни поради неадекватната подготовка на Законот за дополнителен услов, кој е недоволно концизен. Владата е виновна бидејќи според Член 13 од Деловник за работа на Уставен суд „подносителот на иницијативата и донесувачот на спорениот акт се учесници во постапката пред Уставниот суд.“ Тоа значи дека доколку Владата на Никола Груевски навистина се залага да се спроведе овој процес на прочистување на македонскиот општествен простор, тогаш таа била во можност, како дел од своето излагање пред Уставен да ги поднесе доказите кои јас погоре ги наведов. Понатаму, истава Власт (како и подносителите на Законот) имала можност да забележи во самиот Закон дека издвојувањето на лустрација како посебен законски акт е непходно поради досегашното игнорирање на прекршоците наведени погоре од страна на Јавното обвинителство, како и поради тоа што поголем дел од прекршоците за кои што приватните граѓани можат да поведат судска постапка на основ на Службени белешки како непобитен и едниствен доказ, се со застарен рок, поради селективната природа на објавувањето на досиеата од страна на СДБ, односно ДБК. Доколку и после сето тоа Уставен повторно стасал до истиот заклучок, тогаш Собранието на РМ би го имало моралниот авторитет, како и должност да го распушти составот на Уставен суд поради очигледна пристрасност и конфликт на интереси.




Quote:Значи решението за лустрација за периодот на Независност мора да совлада три предизвика. (1) Член 98 од Устав на РМ; (2) застареноста на делата заради кои оштетените можат да поднесат кривична пријава и (3) своеволието на Јавното обвинителство и судската власт. Мислење на Комитетот за демократизација е дека „лустрацијата“ е процес што мора да се спроведе во рамките на судството (Министерство за правда). Ова е едниствениот начин на кој пресудите донесени низ „лустрацијата“ ќе бидат легитимни и правосилни. Пречката која ја поставуваат Член 98 од Устав на РМ и застареноста на делата се сосема лесни да се совладаат. Дел од кривичните дела за кои оштетените можат да поднесат Кривична пријава биле веќе застарени на дента кога досијеата им биле врачени. Без увид во своите досиеја, прогонуваните немале доказ за прекршувањата на нивните права; оттука не реално е да се зборува за отпочнување на постапки во периодот кој му претходел на Законот за постапување со досиеjа за лица водени од СДБ. Затоа,треба да продолжи рокот на застарување на кривичните дела остварени од страна на државните службеници кои учествувале во систематското прекршување на Уставот на РМ постапувајќи согласно со Правилата за работа на СДБ („Службен весник на РМ“ – посебен Службен весник 10/92) и Правилнкот за работа на ДБК („Службен весник на РМ“ – посебен Службен весник бр. 10 од 31.10. 1995 г.). Ова би било согласно со Резолуцијата 1096 на ЕУ, и не би се косело со Устав на РМ—бидејќи прекршоците за кои станува збор биле противуставни (т.е. биле прекршоци) во времето кога биле сторени, ова нема да претставува прекршување на Член 14 од Устав на РМ. Истовремено, застареноста на било кое дадено кривично дело е субјетивен, не објективен, временски рок. Повторно ќе потенцирам дека судската власт влкучително со ЈО се клучната причина зошто денес мораме да зборуваме за „лустрација.“ Имено, нивната пасивност е значајна причина што кривичните дела кои што не биле застарени во моментот на врачувањето на досијеата застареле. Решението на третиот предизвик (своеволието на ЈО и судската власт) го гледам во Член 99 од Устав на РМ каде што се дозволува разрешување на судија „заради нестручно и несовесно вршење на судиската функција што во постапка утврдена со закон, го утврдува Републичкиот судски совет.“ Тоа значи дека Собранието на РМ, кое го избира Републичкиот судски совет би морало да ја држи оваа установа под строга дисциплина. Како последно и можеби не неопходно, но потребно решение, би сугерирал да се назначи посебен суд во рамките на Основното судство (да речеме „Скопје Х“) како единствен суд во државата каде кривичните пријави и тужби од лустрациска природа би се решавале. Ова го предлагам (1) ценејќи ја специфичната природа на тематиката со која би се занимавале случаите, (2) со цел да се избегне заглавување на случаите во судскиот систем, и (3) заради подобра прегледност на работењето на назначениот суд и неговите одлуки. На начинот кој што го предлагаме, лустрацијата ќе ја спроведуваат оштетените (жртвите на прогонот) во рамките на правосудскиот систем на Република Македонија. Оштетените би се здобиле со обештета—морална и материјална; додека обвинетите кои ќе изгубат ќе бидат соочени со постоечкиот Казнен законик од една страна, додека од друга страна, новиот Закон за „лустрација“ би можел да ги ослободи вработувачите да дискриминираат против осуденици по оваа основa, така што секој поединечен вработувач (вклучувајќи ја и Република Македонија) ќе има право (но не и обврска) да им ја одбие кандидатурата за вработување.
24-12-2012, 02:51 AM
Reply
ЈорданПетровски Online
ЈорданПетровски-ЦРНИ
*****

Posts: 14,612
Joined: Mar 2010
Reputation: 36
#20


Quote:ДАЛИ СЕ ДАВАЛЕ СЕЛЕKТИВНИ ИНФОРМАЦИИ

Уставен суд молчи дали прикрил документи до Венециската комисија


[Image: 4653444145FA604884C42D7DC76DB283.jpg]

Судот утре треба да одржи редовна седница. Не е познато дали тема ќе бидат последните обвинувања од Kомитетот за демократизација. Претседателот на Уставниот суд Бранко Наумовски не беше достапен за коментар

Уставниот суд сè уште не ја разгледал информацијата за наводно селективно информирање на Венециската комисија за Законот за лустрација. Највисоката судска инстанца не заседавала za ставот на Kомитетот за демократизација на Република Македонија, кој пред два дена објави дека Уставниот суд криел дел од документите што се однесуваат на Законот. Kако последица на ова, наводно и мислењето на Венециската комисија е негативно во делот дека таа може да се користи како средство за одмазда врз политичките неистомисленици.

Затоа, Венециската комисија усвоила погрешно мислење, според кое, објавувањето на кодошите по 1991 година нема правна основа и дека се врши според политички идеолошки и партиски причини. Претседателот на Судот Бранко Наумовски вчера беше недостапен за да ги коментира информациите.

И во Kомисијата за лустрација велат дека се во тек со последните случувања за наводно селективно испраќање информации до Венециската комисија, но велат дека судот треба да ги разреши сите дилеми.

- Информациите што произлегоа се дека Уставниот суд скрил дел од документите. Поради тоа судот е тој што треба да излезе со став. Забелешките на Венециската комисија, пред сè, се однесуваат на Собранието - вели претседателот на Kомисијата за лустрација, Томе Аџиев.

Претставникот на Kомитетот за демократизација Јордан Петровски, кој и самиот во деведесеттите бил следен од тајните служби, обвини дека Уставниот суд не ги доставил сите релевантни документи во врска со лустрацијата. Секретарот на Венециската комисија Томас Маркет го информирал дека тие не биле информирани за 4.000 досиеја, кои по независноста се воделе од државната безбедност врз основа на правилник за работа објавен во „Службен весник“, кој бил достапен и за Уставниот суд, но не и за јавноста. Венециската комисија не била информирана ниту за користењето телекомуникациска опрема и следење без судски налози.

Kомитетот за демократизација најави дека ќе поднесе кривична пријава против Уставниот суд за прикривање документи. Оттаму велат дека Венециската комисија комплетно би ја оправдала лустрацијата во облик како што се спроведува ако им било јасно дека во деведесеттите години повторно на власт во Македонија биле старите комунистички лидери.

Инаку, Венециската комисија излезе со став дека Законот за лустрацијата остава широки можности за политичка злоупотреба. Според Kомисијата, тој претставува средство за пресметка со политичките неистомисленици и дека тој треба да го опфаќа периодот до 1991 година и не треба да не се лустрираат новинари, сопственици на медиуми, професори, верски заедници. Сепак во ставот на Венециската комисија во ниту еден дел не е споменато дека Законот за лустрација се коси со Уставот. (Г.М.)
25-12-2012, 01:47 AM
Reply