Добредојдовте
  • Users with e-mails at mail ·ru, aol ·com and gmx ·com to contact admins for registration.
  • Новорегистрираните членови повратниот одговор од форумот за активирање на сметката нека го побараат и во Junk на нивните пошти.
  • Сите регистрирани членови кои неучествуваат во дискусиите три месеци автоматски им се брише регистрацијата

 

Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Македонските медии за България
Author Message
Топорчо Offline
Posting Freak
*****

Posts: 1,000
Joined: Jul 2011
Reputation: 9

И Македонија има свои добрососедски барања до Бугарија

Според некои информации, македонската страна веќе побарала симетрија, односно сето она што го бара официјална Софија од Скопје да важи и обратно. Слични информации имаше и во 2010 година, кога Бугарија ги испрати своите барања, кои во домашната јавност никогаш не беа целосно објавени





Солун е грчки, бугарски или македонски град: бугарската војска влегува во градот во 1912 година
ИСТОРИЧАРИТЕ ПРОТИВ КОМИСИИ
Бугарија да ги смени тезите во своите учебници според кои македонската нација нема историски континуитет, инаку нема да стане членка на Европската Унија. Вака некако би можело да изгледа македонското барање до официјална Софија доколку земјава беше дел од евроатлантските структури, а источниот сосед не. Но состојбата реално е поинаква. Владата на премиерот Бојко Борисов застана цврсто на своите тврдења дека Македонија не е добар сосед и дека нема да дозволи напредок доколку не се постигне договор за добрососедство. Во него, пак, меѓу другото се бара и формирање комисија за историја што би требало да врши и ревизија на македонските учебници, а и да договара прославување заеднички празници.
Според некои информации, македонската страна веќе побарала симетрија, односно сето она што го бара официјална Софија од Скопје да важи и за нив. Слични информации имаше и во 2010 година, кога Бугарија ги испрати своите барања, кои во домашната јавност никогаш не беа целосно објавени, но според дипломатски извори откако и тогаш Македонија побарала симетрија, од бугарската влада не стигнала повратна реакција.

Во нивните учебници е забележителен млакиот речник за бугарското учество во акциите на нацистичка Германија и негирањето на постоењето на македонската нација до 1944 година. Овие тези провејуваат во речиси сите бугарски учебници по историја. Државата што инсистира на договор за добрососедство, во кој меѓу другото бара и историско-културна комисија, во своите книги го тврди сосема спротивното од она што се учи кај нас.

Македонските историчари се категорични дека воопшто не треба да се преговара за историските факти, но и доколку дојде до такво нешто, мора претходно да се договори под ист третман да бидат и нивните учебници.

- И ние имаме наши барања. Не може да се инсистира на прославување „заеднички празници“ пред да се расчистат други работи - вели историчарот Далибор Јовановски.

Според неговиот колега Тодор Чепреганов, воопшто и не може да се прави компромис со историјата.
- Во нивните учебници македонската историја е претставена како бугарска. Не може да се прават компромиси затоа што Бугарија ни ги нема признаено јазикот и нацијата туку само државата. Досега не е познато некои држави да ја менаџираат историјата на друга држава. Дали тоа значи дека со комисии од Бугарија и од Грција ќе треба да ја пишуваме нашата историја? Компромисот со историските факти е најлошото решение - вели Чепреганов.

На прашањето какви отстапки при евентуалното договарање би можела да прифати Македонија историчарот поставува контрапрашање. Дали тоа би значело дека ние претходно би требало да се согласиме со тоа дека сме коминтерновска или Титова творба?

Да се прашаат партизаните против кого се бореле

- Тие до ден-денес не нѐ признаваат како нација и како би разговарале со некој што тврди дека не постоиме. Треба да се разговара, но не со уцени и само како рамноправни народи - вели Чепреганов.
Според него, Македонија како услов би требало да постави неколку работи, меѓу кои тие да го признаат македонскиот јазик, народ, неговиот историски континуитет и да се откажат од тезите дека сме коминтерновска творба.

Јовановски вели дека ако Бугарија инсистира само на промени во македонските учебници, тогаш нема да може ништо да се направи. Тој не сака да постави црвена линија на која би требало да инсистира македонската страна, бидејќи, како што вели, треба да се направи анализа врз која ќе се постават нашите барања.

- Тргнете нѐ нас историчарите настрана. Најдобро е да се прашаат преживеаните партизани против кого се бореле, или пак да се прашаат потомците на оние малку преживеани македонски Евреи што се случувало со нивните предци за време на Втората светска војна. Ако нас како историчари нѐ сметаат за фалсификатори, да ја чуеме нивната вистина - вели Јовановски.

Коминтерновска творба

Инаку, во бугарските учебници се прави обид да се релативизира нивното учество во Втората светска војна од страна на Тројниот пакт, посочувајќи дека царот Борис Трети немал друг избор освен да се приклучи кон силите предводени од Хитлер. Од друга страна, се нагласува и дека на таквиот сојуз се гледало како на можност за враќање за национално обединување преку враќање на нивните територии.

„Во април 1941 година, кога валјакот на германската агресија ги прегазува Југославија и Грција, е направен значителен чекор напред во насока на националното обединување. На Бугарија ѝ се вратени Моравската област (со градовите Пирот, Сурдулица и Врања) и источниот дел од Вардарска Македонија.
Откако Грција капитулира на Бугарија ѝ е вратен мал беломорски дел. Бугарската држава го добива источниот дел од Егејска Македонија и поголемиот дел од западна Тракија со островите Тасос и Самотраки. Другите територии од Егејска Македонија и Беломорието остануваат под германска и италијанската окупација. Пропагандата му дава титула на царот Борис Трети како цар-обединител, но во територијална и етничка смисла обединувањето останува незавршено. Во „новите земји“ се воспоставува бугарска воена и граѓанска администрација само до крајот на војната“, пишува во учебникот.

Во контекст на македонската нација се тврди дека постоел српски националистички проект наречен „Стара Србија и Македонија“ дека луѓето што живееле тука се декларирале како Бугари, но дека биле под силен притисок на Србите да се откажат од својот идентитет. Македонизмот, според бугарските историчари, бил само инструмент на српскиот национализам, кој го сметале за единствен начин да се спротивстават на таквото чувство на населението.

http://www.novamakedonija.com.mk/NewsDet...anie=22762
Без Ботев няма България
22-12-2012, 03:01 PM
Reply


Messages In This Thread
RE: Македонските медии за България - by Топорчо - 22-12-2012, 03:01 PM